Asennon vaihtaminen voi olla hyvä ratkaisu

Jos kumppanisi kuorsaa vaimeasti mutta silti häiritsevästi, tönäise häntä varovasti! Hänen kuorsauksensa voi vaimentua, jos saat hänet muuttamaan asentoaan herättämättä häntä.

Miksi kuorsaus on kiusallista?

Joka ilta käy nukkumaan 10 miljoonaa kuorsaajaa… ja 10 miljoonaa ihmistä joutuu kärsimään kumppaninsa hengitysäänistä! Miten nukkua kuulematta häiritsevää kuorsausta?

Yhtä kova ääni kuin katuporassa

Jotkut kuorsaavat niin kovaa, että äänet voivat saavuttaa jopa 100 dB:n voimakkuuden. Kumppanin kannalta tilanne on sama kuin nukkuisi katuporan vieressä!

Miksi kuorsaamme?

Illan tullen 3 miestä viidestä ja lähes 2 naista viidestä alkaa kuorsata. Tämä ääni, joka on rauhoittavan kuuloista vaimeana mutta ärsyttävää äänekkäänä, syntyy yleensä sisäänhengityksen aikana. Tällöin suun lihakset ja kudokset rentoutuvat ja estävät samalla osittain hengitysilman virtausta. Jokaisen sisäänhengityksen aikana suulaen ja nielun kudokset alkavat värähdellä, mistä syntyy enemmän tai vähemmän äänekäs kuorsausääni.

Iän myötä kuorsaus lisääntyy kudosten menettäessä kiinteyttään.

Uni, joka ei virkistä

Kuorsaus ei yleensä estä kuorsaajaa itseään nukkumasta, mutta vierellä nukkuvan tilanne on aivan toinen. Kuorsaus voi aiheuttaa läheisille vaikeita uniongelmia. Ja onko kuorsaajankaan unen laatu loppujen lopuksi kovin hyvää? Ei, vaan kaukana siitä! Kuorsaaja saa liian vähän happea nukkuessaan, jolloin hän ei saa akkujaan ladattua tarpeeksi yön aikana. Tämän tuloksena hän on usein uuvuksissa jo herätessään tai kärsii energian tai keskittymiskyvyn puutteesta päivän aikana.

Mitä äänekkäämpi kuorsaus, sitä suurempi hapen puute

Kuorsaus ei vaikuta terveyteen pitkällä aikavälillä, paitsi jos kyseessä on uniapnea. Uniapneaan kuuluvat lyhyemmät tai pitemmät hengityskatkokset lisäävät korkean verenpaineen ja sydän- ja verisuonitautien riskiä.

Miten saavutetaan levollinen uni?

Iän myöt kudokset veltostuvat, mutta myös muut tekijät vaikuttavat kuorsauksen yleistymiseen: tilapäinen nenän tukkoisuus (esimerkiksi pahan nuhan tai allergian seurauksena), ylipaino, alkoholin ja unilääkkeiden käyttö. Kuorsauksen hillitsemiseksi pitäisi välttää selällään nukkumista. On parempi nukkua kyljellään tai vielä mieluummin vatsallaan siten, että pää ja kaula lepäävät tyynyllä hyvässä asennossa.

Rauhallisempi yöuni Quiesin avulla

Quies on kehittänyt kolme tuotetta, jotka vaikuttavat suoraan kuorsauksen syihin:

Nenälaastarit kuorsaukseen, edesauttavat hengitystä nenän kautta
Suusuihke kuorsaukseen,kun kuorsaus on vaimeaa
Imeskelypastillit kuorsaukseen, pitkäkestoinen vaikutus.

Häiritseekö kumppanisi kuorsaus sinua? Tutustu Quiesin korvatulppiin:
– Korvatulpat vahasta, materiaali luonnonvaha, sopivat pitkäaikaisempaan käyttöön
-Korvatulpat polyuretaanivaahdosta, äänekkään melun vaimentamiseen.